Grafisch Ontwerp: Internovation huisstijl en drukwerk

ndiSIGN grafisch Huisstijl Internovation

Voor het bedrijf in oprichting moest een huisstijl worden ontwikkeld. Deze huisstijl is de basis van het briefpapier, visitekaartjes en enveloppen. Maar ook de, toen nog te bouwen, websites zijn gebaseerd op deze huisstijl. Het begon met het bedenken van een logo wat tegemoet kwam aan de wensen van de klant. Er werd rekening gehouden met de mogelijkheid op te kunnen schalen op het moment dat het bedrijf zou groeien. Tegelijkertijd moest het overeind blijven zolang dat stadium nog niet was bereikt.

Carte blanche bij het ontwerpen van een huisstijl is voor een vormgever prettig, alles is mogelijk. Het is ook lastig want, alles is mogelijk. Ik probeer altijd met de klant in gesprek te gaan om informatie te vergaren welke als uitgangspunt van het ontwerp kan dienen. Het hart van het logo is als een molekuul, waarbij de bollen de atomen zouden kunnen zijn van de verschillende disciplines.